27 Haziran 2007

fiidbek riport

Bizim şirkette insan kaynaklarında çalışan bir zat-ı muhterem ile ilgili değerlendirme notu hazırlamam gerekiyor. Bu zat esas olarak iş alım işleriyle meşgul olan, tahminimce 25’inden büyük 29’undan küçük bir hanım kızımız. Kendisiyle ilgili içimden geçenleri Amerikalıların dediği gibi politically correct bir biçimde ifade edemeyeceğim için tahmin ediyorum kendime saklamak zorunda kalacağım düşüncelerimi şöyle özetlemek istiyorum:

1. Bu arkadaş biraz angut. Kendisinden yapması istenilen şeyi bir defada asla anlamıyor. Kaldı ki insan kaynakları departmanında çalışan bir kişiden istenebilecek en kompleks “task” ne olabilir, meydan okumalara açığım. Şu adayların formlarını bul, şu adamı ara şunu de, görüşmeye gelen teklif verilecek kişilerle ilgili şöyle bir liste hazırla minvalinde işler istenmekte kendisinden. Ona iyi izahat vererek istediğim şeyi bir seferde alabilmek için çok çalıştım, bu uğraşlar neticesinde kendisinde bir arpa boyu ilerleme olmadı ancak ben daha sabırlı bir insan oldum. Yalnız küfretmek gibi fena bir alışkanlık geliştirdim (tabii ki kendi kendime).
2. Bu arkadaş aynı zamanda Türkçe konuşup yazamıyor. Özellikle yazdığı mesajlarda ne dediğini anlamak için mesajı en az iki kere okumak gerekiyor. Mesela kendi icat ettiği bir kalıp var: “değerlendirmelerinize göre hareket ediyor olacağım” “yarın bunları takip ediyor olacağım-bilmem ne ediyor olacağım”. Bu nece ya? Sen nece konuşuyorsun, Türkçede böyle bir anlatım yok! Biri söylesin artık buna bu gerçeği. Başka incilerine: “sizlerin zaman planlamasına ihtiyacımız var”, “hayırlı olsun dilerim”, “corporate görünümlü”, “hard-working bir duruşu var” örnek gösterilebilir. Ayrıca kendisinin “bununla beraber”in nerede ve nasıl kullanılacağı konusunda en ufak bir fikri yok, ilave etmek istediği her şey için bununla beraber lafını kullanıyor, cümle bitiyor ve kalakalıyorum “ne demek istedi şimdi bu?” diye. Ayy bi de şey var şey “değerlendirmelerinize göre ilerliyor olacağım”, bu benim favorim. Patla e mi!
3. Bu arkadaş oldukça yavaş. Bizim bölümde en deneyimsiz elemanların bir saat içinde yapıp toparlayabileceği bir iş için kendisini iki gün beklemek zorunda kalıyoruz. Sorulduğunda da hiçbir hicap duymuyor, “yapıyorum yapıyorum akşama vericem” diyor. Asla sorulara direk cevap vermiyor, bahaneler üretiyor ama birinci maddede belirttiğim nedenden (angutluğundan dolayı) bahaneleri karşı tarafça yenmiyor.

Özetle, bu arkadaş angut, dilimizi konuşamayan ve de beceriksiz biri. Saygılarımla.

Oh beee. Blogun gözünü seveyim. Şimdi rahatladım.

7 yorum:

Elif Derviş dedi ki...

Bence robot bu...:))

kecilerin cobani dedi ki...

aaa, bi bilisim calisani tipolojisi? demek ki yayiliyo bu, virus bu, pis bisii..
Bundan yaklasik 10 sene once nadide bir veritabani sirketimizin satiscilarinin sunum calismalari sonucunda kesfettikleri bir kalip bu. Tahminim o ki, sunum sirasinda olayi biraz daha yavaslatip hala uyumayanlari uyutabilmek ve uyumayan olursa da ne anlatacagini kafada toparlayabilmek icin bulunmustur.
yapicaz yerine yapiyoooorr..(arada es var) olaaacaaaaazzzz...(z'nin uzatilmasi yine uykuya davet niyetini tasir).
fitim fitim fitil eder adamı.
Yalniz iki gunde iki post, kurda bile fazla gelir. Elalemi (ben) alıştırmasak diyorum.

kecilerin cobani dedi ki...

ha, bi de 'ben size bi alo derim o zımaaan' gibi bisii vardır ki cevap olarak 'ben sana bi korum' diyesim gelir hep..

jasmingreentea dedi ki...

alo deme olayına feci gülüyorum. biz küçükken size alo diyorum diye bir deterjan reklamı var idi. ne bilsin zamaneler. şaka bi yana 80 ve sonrasında doğan kuşağın okuma anlama yazma becerileri acınacak düzeyde.

jasmingreentea dedi ki...

deli ne robotu, robot dediğin belli bir üretkenlik amacıyla çalışır. ha üst modeli daha iyidir, işletim sistemi yavaştır falan. bu düpedüz angut işte ya. şişirdi beni bu sıcakta valla.

kecilerin cobani dedi ki...

ayyy, zekimükmük. gözlerini süzerdi.

kecilerin cobani dedi ki...

yazmayi unutmusum, ben bana 'size alo derim' diyen birine, kim olursa olsun, hep su cevabi verdim, yemnederim, istisnasiz: 'sadece alo diyip kapatmayin ama..'
bunu anlayip gulen oldu da cumlesini duzelten oldu mu emin degilim.
tavsiye ederim. deşarrrrzzz..